سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه [بذر] دوستی رویید، کمک رساندن به یکدیگر و پشتیبانی از یکدیگر، واجب می گردد . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 90 بهمن 29 , ساعت 6:35 عصر

بسیار ساده و راحت می‌‌باشد که از انواع قوطی‌های خالی مواد غذائی برای ساختن شمع‌های ظرفی خود استفاده کنید و از آنها لذت ببرید.

شمع‌های ظرفی


- روش ساختن شمع‌های ظرفی:
برای این نوع شمع‌ها این مسئله مهم می‌باشد که از فیتیله مخصوص شمع‌های ظرفی استفاده کنید (سفت و شق و رق) که در موم ذوب شده راحت قرار بگیرد. اندازه فیتیله را مطابق قطر ظرفتان انتخاب کنید، اگر از موم عسل به موم پارافین اضافه می‌کنید زمان سوختن شمع شما طولانی‌تر می‌شود و اگر چند قطره از عطر سنبل هندی به مومتان اضافه کنید زمانی‌که این شمع‌ها را روشن می‌کنید حشرات از قبیل سوسک و پشه را فراری می‌دهد.
- هشدارهای ایمنی:
زمانی‌که شمع را روشن می‌کنید موم ذوب شده و ظرف را خیلی داغ می‌کند، بنابراین دقت کنید که این نوع شمع‌ها را در یک سطح محکم و دور از دسترس بچه‌ها قرار دهید، ظرف را اول امتحان کنید و ببینید که کاملاً غیر قابل نفوذ آب باشد و اگر سوارخ و روزنه‌ای دارد با کمی خمیر بتونه آنها را مهر و موم کنید و دقت کنید که ظرف‌ها خوب تمیز و خشک باشند و درپوش آنها به‌راحتی برداشته شود تا لبه‌های آنها صاف و بدون زبری باشند. برای اندازه‌ گرفتن مقدار موم لازم برای ظرف مورد نظرتان، ظرف را پر آب کنید و اندازه بزنید، برای هر 100 میلی‌لیتر آب شما به 90 گرم موم سرد نیاز دارید.
- مواد و لوازم مورد نیاز:
فیتیله مخصوص ظرف (سفت و محکم)، قوطی‌های تمیز و خشک، نگه دارنده فیتیله، مداد یا سوزن فیتیله (سوزن بلند و ضخیم)، موم پارافین، ظرف برای ذوب کردن موم به روش بن ماری، دماسنج
1. از یک فیتله بلند مخصوص ظرف‌ها تقریباً چند سانتی‌متر بلندتر از ظرف مورد نظرتان استفاده کنید، یک انتهاء آن‌را در نگه‌دارنده فتیله قرار دهید و محکم ببندید، و انتهاء دیگر را دور مداد یا سوزن فیتیله طوری گره بزنید که نگه دارنده فیتیله در ته ظرف و مداد هم روی لبه ظرف قرار بگیرند.
2. موم پارافین را به روش بن ماری ذوب کنید و درجه حرارت موم را با دماسنج اندازه بزنید و زمانی‌که به 82 درجه سانتی‌گراد (180 درجه فارنهایت) رسید آن‌را از روی حرارت بردارید.
3. مقداری از موم ذوب شده را در قوطی بریزید و فیتیله را در جای خود درست در مرکز قوطی قرار دهید و به این وسیله نگه دارنده فیتیله در ته قوطی وقتی که موم سفت شود محکم می‌شود، موم بیشتری بریزید، یک مرتبه یک لایه، طوری که موم اطراف نگه‌دارنده همان‌طور باقی بماند و فیتیله در جای خود باشد.
4. موم ذوب شده بیشتری بریزید تا تقریباً یک سانتی‌متر از لبه قوطی خالی بماند و سپس بگذارید تا سفت و سرد شود بعد از سرد شدن در اطراف فیتیله یک گودی ایجاد می‌شود، موم را دوباره ذوب کنید و محل فرو رفتگی را تا جائی که لازم است پر کنید. فیتیله را از اطراف مداد باز کنید و به اندازه لازم آن‌را قیچی کنید.
برای ساختن این شمع‌های جالب می‌توانید از انواع قوطی‌های خالی مواد غذائی یا هر ظرف دیگری که به نظر شما جالب و زیبا می‌آید استفاده کنید و شمع‌های ظرفی دلپذیری بسازید و زمانی‌که این شمع‌ها را روشن می‌کنید و شمع‌های ظرفی دلپذیری بسازید و زمانی‌که این شمع‌ها را روشن می‌کنید خیلی مواظب باشید زیرا سطح ظرف‌ها بسیار داغ و سرخ می‌شوند و اغلب می‌توانید این قوطی‌ها را دوباره و دوباره با موم جدیدی پر کنید و از آنها لذت ببرید.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ