سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شریف به تمام معنا کسی است که دانشش مایه شرف او گردد [امام جواد علیه السلام]
 
شنبه 90 بهمن 29 , ساعت 6:12 عصر

 رنگ ها و شمع سازی

رنگ‌ها اجازه می‌دهند که موم در یک طیف پهناور رنگ‌ها تقسیم شود رنگ می‌تواند یک شمع را بسیار جذاب جلوه دهد و یا به آن وسیله آن شمع‌ها را تزئین کرده و به دوستان خود هدیه کنید. رنگ‌ها را به صورت مربع‌هائی که هر یک برای هر 450 گرم موم کافی می‌باشد در رنگ‌های گوناگون در بازار موجود می‌باشد و یا این‌که ممکن است که در شیشه‌های کوچک آنها را بخرید و برای رنگ تیره‌تر می‌توانید از رنگ بیشتری استفاده کنید و رنگ را به اندازه‌ای اضافه کنید تا رنگ مورد نظر شما به‌دست آید. در این‌جا مداد شمعی توصیه نمی‌شود زیرا رنگ دانه‌های مداد شمعی فیتله را مسدود می‌کند و از خوب سوختن شمع جلوگیری می‌نماید مقدار مصرف رنگ بستگی به میزان سایه رنگ مورد نظر دارد. همیشه رنگ را با ریختن کمی از موم رنگ شده بر روی یک تکه کاغذ مومی آزمایش کنید و بگذارید تا سرد شود. رنگ باید کمی روشن‌تر از رنگ شمعی که در خاتمه خواهید داشت باشد. همیشه رنگ را به‌تدریج بالا ببرید و رنگ را از درجه روشن به درجه تیره بسازید.
دقت کنید وقتی از انواع رنگ‌ها استفاده می‌کنید لباس و بعضی از وسایل پلاستیکی مورد استفاده شما ممکن است برای همیشه رنگی شوند هیچوقت از مقدار رنگ زیاد در ترکیبات خود استفاده نکنید.

- چند نکته درباره رنگ‌ها
1. زمانی‌که می‌خواهید شمعی مشکی بسازید از موم شفاف استفاده نکنید. از تکه‌های قدیمی موم استفاده کنید و به اندازه? مورد نیاز رنگ مشکی اضافه نمائید. مقدار زیاد رنگ مشکی می‌‌تواند کیفیت سوخت شمع را تغییر دهید.
2.موم‌هائی را که محتوی رنگ‌های آبی یا دیگر رنگ‌هائی که محتوی آبی از قبیل سبز یا ارغوانی می‌باشند را دوباره گرم نکنید زیرا حرارت زیاد باعث می‌شود رنگ حین حرارت یک مرتبه یا بعد از مدت کوتاهی تغییر رنگ دهد.
3. در ترکیبات خود رنگ زیاد استفاده نکنید. موم زیاد رنگ شده وقتی شمع را روشن کنید خوب شعله‌ور نمی‌شود.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ