سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه دوستی اش خدایی نباشد، از او بپرهیز، که دوستی اش پلید است و مصاحبت با او شوم . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 90 بهمن 29 , ساعت 6:24 عصر

شمع های لایه ای ظاهری بسیار زیبا داشته و بدان جهت لایه ای نامیده می شوند که طی مراحلی پی درپی پارافین های رنگی بر روی یکدیگر ریخته شده و پس از سردشدن به صورت لایه لایه در می آیند.
برای ساخت این شمع ها می توان از باقی مانده پارافین های رنگی از شمع سازی های قبلی استفاده کرد.بدین طریق می توانید هر لایه را از یک رنگ یا رنگهای مختلف انتخاب کنید. به صورتی که لایه انتهایی، تیره ترین حالت رنگ مورد نظر و در نهایت در نوک شمع رنگ لایه آن به روشن ترین شکل آن پایان پذیرد.
باید خاطرنشان کرد برای ساخت شمع های لایه ای، قالبهای فلزی بهترین به شمار می آیند زیرا با استفاده از آنها پارافین بسیار راحت تر از قالب جدا می شود.
البته این نوع شمع سازی، به تمرین و مهارت بیشتری نسبت به دیگر شمع ها نیاز دارد.
دستور ساخت:
1 ـ طبق روش معمول برای شمع های قالبی، فتیله گذاری را انجام دهید، سپس پارافین را ذوب کرده و رنگ دلخواه را به آن اضافه کنید (این پارافین رنگی اولین لایه شمع را تشکیل می دهد).
2 ـ پارافین ذوب شده را درون قالب بریزید، این کار را با احتیاط انجام دهید، به صورتی که پارافین به دیواره داخلی باقی مانده از قالب پاشیده نشود (میزان پارافین بستگی به نظر و سلیقه شما برای قطر هر لایه دارد).
اگر شما می خواهید شمع لایه ای گوشه دار تهیه کنید باید پس از هر بار ریختن پارافین مذاب، قالب را با قراردادن جسمی در زیرگوشه ای از آن کج کرده و به همان صورت ثابت نگه دارید تا پارافین به همان شکل کمی سرد و سفت شود ولی به یاد داشته باشید محل قرار گرفتن فتیله نباید در اثر کج شدن قالب از مرکز، تغییر یابد.

شمع‌های لایه‌ای


3 ـ در فاصله ای که پارافین قبلی در حال سرد شدن است، پارافین رنگی دیگر را به رنگ دلخواه ذوب کرده و آن را پس از سفت شدن لایه قبلی در قالب بریزید.
اگر می خواهید این لایه نیز گوشه دار قرار گیرد، همان روش قبل را تکرار کنید.
می توانید جهت مایل کردن، ظرف را نسبت به حالت قبلی تغییر دهید تا تنوعی در ظاهر شمع ایجاد شود.
توجه داشته باشید زاویه ایجاد شده در بین ظرف و سطح میز ویا هر مکانی دیگر نباید از حدود 25 درجه تجاوز کند، زیرا در غیر این صورت ممکن است پارافین مایع تا لبه قالب و یا بیشتر از حد مشخص سرازیر شده و شکل مورد نظر ایجاد نشود.
(اگر قصد ندارید که لایه ها به صورت گوشه دار و زاویه ای درآیند، نیاز به مایل کردن قالب نبوده و همان روش را بدون کج کردن آن انجام دهید.)
4 ـ این کار را تا زمانی تکرار کنید که قالب از پارافین پرشود، پس از سرد شدن آخرین لایه پارافین می توانید آن را مانند شمع های قالبی دیگر بیرون آورید.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ