سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شریف‏ترین بى‏نیازى ، وانهادن آرزوهاست . [نهج البلاغه]
 
شنبه 90 بهمن 29 , ساعت 6:23 عصر

شمع‌های لایه لایه رنگی

این شمع‌ها زیبا بسیار جالب می‌باشند و برای ساختن آنها شما به مقداری تمرین نیاز دارید تا بتوانید آنها را عالی بسازید. البته گاهی اوقات در این شمع‌ها می‌‌توانید سنگ‌های معدنی زیبا یا هدایای کوچکی را قرار دهید و به دوستان خود هدیه دهید و زمانی‌که شمع می‌سوزد و به سمت پائین می‌رود آن شخص متوجه هدیه خود می‌شود و این یک ابتکار جالب می‌باشد.
- نکته: درست کردن شمع‌های لایه لایه کمی تمرین نیاز دارد و اگر شما لایه‌ها را در رنگ‌های مختلف بریزید به این صورت که بعد از اینکه لایه اول کاملاً سفت شد و اطراف شمع خطی سفید نمودار شد لایه دوم و به همین ترتیب لایه‌های بعدی را بریزید، اگر خیلی زود لایه بعدی را بعد از لایه اول بریزید رنگ‌ها مخلوط می‌شوند.
- مواد و لوازم مورد نیاز:
قالب شمع، لیوان شیشه‌ای که قالب شمع را در آن قرار دهید، حدود 75 گرم موم پارافین به رنگ بنفش کمرنگ، حدود 150 گرم موم پارافین ترکیب شده با استیرین به رنگ صورتی
1. قالب را فیتیله گذاشته و با خمیر بتونه مهر و موم کنید و داخل لیوان یا شیشه‌ای که برای نگهداری قالب انتخاب کرده‌آید قرار دهید و یک چیز کوچک در یک طرف زیر ظرف قرار دهید تا کمی حائل شود طوری‌که کجی‌اش یک زاویه حدود 25 درجه باشد.
2. مقدار کمی از موم پارافین به رنگ بنفش کمرنگ را تا 80 درجه سانتی‌گراد (180 درجه فارنهایت) حرارت دهید و تا حدود یک سوم قالب بریزید.
3. صبر کنید تا موم در اطراف لبه سفت شود ولی در وسط هنوز نرم باشد. اکنون یک لایه به اندازه یک سانتی‌متر از موم پارافین به رنگ صورتی را روی آن بریزید، (توجه کنید که این موم صورتی هم باید تا 80 درجه سانتی‌گراد (180 درجه فارنهایت) حرارت داده شود).
4. زمانی‌که موم صورتی در اطراف سفت شد ولی هنوز در وسط نرم می‌باشد سنگ معدنی را در موم فشار دهید.
5. آن حائلی را که در زیر ظرف قرار داده بودید بردارید و آن‌را عمودی قرار دهید. از موم بنفش کم‌رنگ در قالب بریزید و تا 5 میلی‌متری لبه بالای آن بریزید اگر وسط شمع بعد از سفت شدن فرو رفت به‌طور معمولی دوباره پر کنید.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ