سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از این آدمى شگفتى گیرید : با پیه مى‏نگرد و با گوشت سخن مى‏گوید : و با استخوان مى‏شنود ، و از شکافى دم بر مى‏آورد . [نهج البلاغه]
 
شنبه 90 بهمن 29 , ساعت 6:11 عصر

 انواع عطرهای شمع سازی

عطرها را ممکن است به خاطر این به موم شمع اضافه کنید که وقتی شمع را روشن می‌کنید بوی معطری دهد. بعد از این‌که موم به درجه ذوب کافی برای ریختن داخل ظرف رسید و آن را از روی حرارت بر می‌دارید عطر مورد نظر را اضافه کنید و خوب هم بزنید. عطر را برای این در خاتمه اضافه می‌کنیم که تا حد امکان از تبخیر شدن آن جلوگیری شود. دقت کنید که از اندازه معمولی بیشتر عطر اضافه نکنید چون‌که باعث ابری شدن یا سوراخ شدن شمع می‌شود و جدا کردن شمع را از قالب مشکل می‌کند.
یک پیشنهاد متناوب این‌که معطر کردن موم معطر کردن فتیله به وسیله آغشته کردن با عطر مورد نظر قبل از مرحله آماده‌سازی فتیله می‌باشد. عطرها به‌صورت مربع‌های موم جامد معطر یا به شکل مایع و یا علف‌های طبیعی موجود می‌باشند.
- مربع‌های معطر جامد موم
در انواع عطرها موجود است و مربع معطر را می‌توانید در موم ذوب شده قرار دهید.
- عطرهای مایع
قسمت اصلی عطر باید روغن باشد چون روغن تنها چیزی است که سازگاری با موم شمع دارد. بنابراین اگر از عطر استفاده می‌کنید دقت کنید که رکن اصلی آن روغن باشد و الکل نباشد. و همیشه مقدار کمی از آن را در موم استفاده نمائید.
(حدود 3 تا 5 قطره) عطر در 450 گرم موم
- علف‌های طبیعی
می‌توانید از خشک شده آنها یا تازه استفاده نمائید. شمع‌های معطر شده با علف‌های طبیعی عطر آنها ملایم و فراوان باشد. عطرهای طبیعی روح و جان انسان را پاک می‌کنند. شمع‌ها را با عطر طبیعی بسازید و علف‌های تازه را در موم ذوب شده هم بزنید و درجه حرارت دماسنج را تا 180 درجه فارنهایت به مدت 45 دقیقه نگه دارید و سپس با استفاده از یک کفگیر مشبک همانطور که در تصویر نشان داده شده علف‌ها را بردارید (اگر علف‌ها در این مرحله در موم باقی بمانند وقتی شمع را درست کردید آنها در ته شمع ته‌نشین می‌شوند. اغلب علف‌ها وقتی شمع را روشن کنید قابل اشتعال می‌شوند).
شمع‌های مورد نظر خود را طبق توضیحات داده شده درست کنید، و هنر و سلیقه خود را در معرض نمایش قرار دهید.
- عطرهای طبیعی شمع‌ها
ادویه مخصوص، دارچین، میخک، اکالیپتوس، گل یاس، اسطوخودوس، کاج، رز
- تسکین اعصاب و روان به وسیله عطرها
استفاده لازم از روغن‌های معطر به بالانس بودن تعادل بدن انسان کمک می‌کند و با طبیعت توازن خاصی دارد.
این نوع روغن‌ها را از عصاره‌ گیاهان، درختان، گل‌ها، دانه‌ها، ریشه‌ها و علف‌ها تهیه می‌کنند. این نوع روغن‌ها شامل دوام و قدرت لازم گیاهان می‌باشند. وقتی که این روغن‌ها مخلوط شدند یک فراورده عالی و لذت‌بخش تولید می‌شود. این روغن‌ها را باید به مقدار خیلی کم استفاده نمائید. روغن‌های اساسی حدود یکسال‌ دوام دارند. وقتی که شمعی را می‌سازید عطر لازم را بعد از این‌که موم ذوب شد اضافه نمائید.
در این کتاب با ساخت تعدادی شمع معطر آشنا می‌شوید. روغن‌های معطر را به شمع‌های غیر معطر خریداری شده هم می‌توانید اضافه کنید که توضیحات آن در بخش ساخت شمع‌های معطر خواهد آمد.

- چند نکته برای روغن‌های ضروری
1. دقت کنید که این روغن‌ها یا بخارشان داخل چشم شما نشود. اگر این اتفاق افتاد، چشم‌ها را با آب سرد خوب بشوئید.
2. وقتی که از این روغن‌ها استفاده می‌کنید، الکل مصرف نکنید.
3. اگر باردار هستید وقتی از این روغن‌ها می‌خواهید استفاده نمائید دقت و توجه کامل را انجام دهید.
4. اگر دارو مصرف می‌کنید از این روغن‌ها استفاده نکنید.
5. این روغن‌ها را دور از دسترس بچه‌ها و دید افراد نگهداری نمائید.
6. این روغن‌ها را در محلی تاریک نگهداری نمائید. چون نور و اکسیژن باعث سریع فاسد شدن آنها می‌شوند.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ